Vart går egentligen gränsen för otrohet?

Ända sen jag istort sätt började tänka på förhållanden och allt vad det innebär så har jag alltid dragit gränsen för otrohet vid en kyss.. Men under åren har jag kommit underfund med att det är en fråga som kan diskuteras..

För mig är det en självskriven regel att man inte kysser nångon annan när man är i ett förhållande..
Men i min omgivning så är min självskrivna regel tydligen i så självskriven för alla.. 

För att dra ett exempel när min föredetta pojkvän var otrogen mot mig genom att kyssa en annan så var vissa reaktioner som min medans andra var:

-Men evelina det var ju bara en kyss!!


Bara och bara??, för mig är det inte det..
visst jag respekterar att alla drar gränsen olika hårt men för mig är det oacceptabelt.. Men sen kan ju alltid frågan om vad man ska göra efteråt diskuteras.. även om man alltid lovar och svär inför sig själv att man inte accepterar det och absolut inte skulle stanna i ett sånt förhållande så är det jävligt lätt att säga sånna saker tills man sitter i situationen själv... Tankarna går fram och tillbaks, även om man är emot det så var det ju trots allt bara en kyss.. ska man verkligen "kasta bort" ett långt gånget förhållande för ett enda snesteg??

Enligt mina erfarenheter så.. Ja det ska man!!

Alla är ju olika men för mig så är otrohet en sak man aldrig kan glömma, man kommer alltid ha det i bakhuvet så fort ens respektive är ute på krogen,bortrest eller bara inte i ens närhet..

Vart är h*n?
Vad gör h*n?
Vem är h*n med?

För en del kanske det här låter helt sjukt, men för mig gick det så långt att jag började undra var min pojkvänn befann sig hela tiden, var han och handla och det dröjde för länge eller om han var tvungen att jobba över ect ect så var det självklart för mig att han var hos nån annan.. det fanns inga andra alternativ i mitt huvud.

Att känna så är så otroligt jobbigt och tärande på både en själv och förhållandet.. därför tror jag inte att det håller i längden efter att någon har varit otrogen. Inte för mig iaf.

Men det aldra värsta med otrohet är inte själva "kyssen" utan det är känslan av att man inte räcker till och att känna sig så oerhört sviken av människan du högaktar och älskar mest av allt!!



image12


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback