Det känns som att allt hänger på en tunn tråd och jag kan falla när som helst.. Del2

Jag har fått en varning om att jag inte ska få vara kvar på jobbet länge till om jag inte börjar sköta mitt jobb och vara trevligt mot kunderna, utan nån som helst grund. Det känns bara som att dom "hittar" på saker ibland för att göra skada. Blir så himla ledsen bara. Visst den senaste tiden har jag varit en del sjuk.Men det är inget man kan hjälpa. Och med tanken på att den är ett sånt litet företag så går bara alla sjukdommar runt och runt. Man hinner aldrig själv bli frisk innan nästa blir sjuk och smittar ner en igen.
Förstår att det är jobbigt för mina chefer att personalen ofta är sjuk men det är inte så kul för oss heller!!

Med tanke på min varning så ringde jag facket. För jag blev anställd i September förra året och hade då sex månaders prövotid. Och den har gått ut nu men jag har inte fått nåt nytt anställningsbevis. Så då blev jag lite rädd och tankarna om att bli arbetslös snurrar runt i huvet konstant. Men på facket berättade han att dom inte kan sparka mig utan grunder som tex. stöld eller liknande.

Min chefs kommentar när jag sa att jag var sjuk idag också var:

-Ja, men det är ju ganska skönt att vara sjuk när det är så här fint väder!!

Awwwwwwww!! Det bevisar ju bara att hon inte tror på mig.
Ska fan bjuda in henne så ska hon se att jag är sjuk, på riktigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback