Väckt av chefen 07.15.. på sjukdag!!

Känndes som att jag precis hade somnat när telefonen ringde..

Vem fan är det som ringer mitt i natten!!, tänkte jag.
Slog upp ögonen och insåg att klockan inte alls var mitt i natten utan 07.15 på morgonen. Tittade på mobilen och såg att det var från jobbet.. Så jag svarade och Helene, min chef sa att det var kris på jobbet. Åsa var hemma med sin son och det fanns ingen som kunde jobba.

Men jag är ju sjuk och har feber, tänkte jag för mig själv..

innan jag visste ordet av så så jag att jag självklart skulle komma om det var kris.. jag jobbar nämligen på ett konditori och idag den 4/10 är det "Kanelbullens dag". Kunde bara inte sätta dom i skiter på ett konditoris typ största dag på året :D

Så jag pallade min kropp fylld av feber upp ur sängen och gjorde mig iordning.. sen tog jag en rask promenad hem till mamma så för övrigt skulle ge mig pengar till bussen.. 
kom upp till mamma och fick en slant sen bar det av till bussen.. klockan var nu ca 09.40

Bussen går från sandham 09.45 och ska vara hos mamma vid 10-5 i.

Väntade, väntade och väntade.. tillslut stod det typ jag och tio pers till vid bussen och
Väntade, väntade och väntade..

Men inte ens en skymt av en röd stor SL buss. Så jag ringde chefen och sa att jag blir sen *SUCK*
Efter 20 J Ä V L A minuter kommer den, och blev så förbannad på buss chauffören.. för det första tog han betalt och kunde inte ens komma med en förklaring eller ursäkt.. tänkt på dom som jag, som också skulle till jobbet eller med tåget.. NEJ det går inte!!!!!!!! SURGUBBE!!!

Men jag kom till jobbet typ 10 minuter försenat och klarade mig igenom en heldag med feber i kroppen.. Sen kom min pappa o hämtade upp mig och hade en present.. En hel konsum kasse full med trattisar.. Mmmmm!!! vad gott!! så nu ska jag bara rensa dom också.. började lite smått men orkade inte längre :D

Sen kom det "glada" beskedet om huset *Se blogg " Grrrrr!! *GaLeT sJuKt!!!"

Slutsats:
 Dagen började förjävligt blev bra efter ett tag och sedan blev det förjävlig igen!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback